UnitedTears

Sikken strålande dag

Publicerad 2017-04-27 16:10:22 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

Igår hade en fantastisk dag. Framförallt hade jag en riktigt bra löprunda!

Det hela började med att vi hade redovisning på vårt påhittade företags årsredovisning. Av någon anledning blev jag nervös. Nervös? Hur? Jag brukar ju ta det med en klackspark. Jag stod inför säkert 50-60 elever i Uganda förra sommaren och pratade obehindrat. Varför skulle jag bli nervös inför en liten klass nu? Ja, nya ansikten är väl jobbigt. När en vet att åhörarnas uppgft är att bedöma och kritisera. Det blir svårare. Nåväl, det var inte det som var syftet. Vi hade vår presentation och tog oss igenom i ett stycke. Den här stressen som min kropp hade skapat höll dock i sig. Eftersom det fortfarande var tidigt på dygnet, förmiddag mer bestämt, tänkte jag att jag lika gärna kunde nyttja stressen till att springa. Löppasset får kvalitet, studierna får kvalitet. Bara en massa wins. Givetvis började jag tvivla när det började hagla, men så fort jag såg solen skina igen gav jag mig ut. Jag möttes av sol, regn, hagel, snö, sol, hagel, snö, sol, hagel och vind, snö och moln. Årets alla årstider under en löprunda. Tro det eller ej, men det gav mig energi och jag sprang på. Mitt största hinder var att jag inte hade en exakt runda uttänkt eftersom jag inte visste vilken tur som skulle ge mig min önskade distans. Om vädret inte kunde ta ned mig skulle absolut inte detta få lyckas heller. Jag sprang, och sprang. När jag närmade mig hem bestämde jag mig för att springa 11 km istället för 10 km. Jag tog mig runt. Med energi kvar - men ingen motivation när jag var så nära hemma - och mådde så bra. 10 km nådde jag dessutom med över en minut bättre i tid än tidigare. Jag var verkligen strålande glad! Göteborgsvarvet kändes inte längre så långt borta och ouppnåeligt. Det kan gå. Det kommer att gå! Jag kommer att kunna ta mig igenom loppet. En insikt som lugnade och lyfte mig. Yes!

Efter att ha massakerat mina muskler med foamroller och akupressurboll kunde jag så småningom sätta mig för att plugga - med den önskade kvaliteten. Tentan imorgon kommer också att gå bra. Det måste den. Jag har aldrig uppskattat en kurs så mycket som denna och verkligen velat lära mig tack vare intresse. Tentan kommer att gå bra. Kort och gott, det var verkligen en bra dag igår. En riktigt bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela