UnitedTears

Natten

Publicerad 2017-08-17 01:03:45 i Allmänt,

Jag vaknade nyligen och kände mig otroligt varm. Trots fläkten kändes mina 22 grader som mer. Jag gick upp och öppnade fönstret.


Det första som mötte mig var en fantastisk måne. En djupt gul, liten måne. Jag lutade armbågarna mot fönsterbrädet och tittade ut. 

Det andra som mötte mig var den luften. Så ren, så frisk, så väldoftande, uppfriskande. 

Jag tittade och fascinerades av hur tydligt jag kunde se stjärnorna ikväll. Det är något som jag uppskattar mycket där jag bor. En molnfri kväll är himlen mycket klar. Det är nämligen inte mycket light pollution just där jag bor.

Medan jag stod där tittade jag även ut över gården. En liten, stressad (?), hare satt på gräsmattan och tuggade. 

Nattlivet är inte alltid så dumt att beskåda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela