UnitedTears

:)

Publicerad 2017-07-13 17:40:12 i Allmänt,

Som en person som tycker om att vara aktiv och träffa folk är en sommar utan jobb och resor lite utmanande. Vanligtvis blir jag lätt rastlös, men nu har det nått nya höjder. Emellanåt har jag blivit så rastlös, i flera dagar, att jag till slut tappar motivation och inspiration till det mesta. Energin går ur. Speciellt när kompisar jobbar, inte vet var jag befinner mig, åker hem över sommaren och så vidare. Då hör jag inte mycket från dem heller. Så, i helgen, när jag äntligen fick beklaga mig om detta fick jag ny energi att själv kontakta folk. Huxflux blev hela veckan snabbt uppbokad. Jag var visst inte ensam om att vara i Uppsala och vilja träffa kompisar. Jippie! Mitt sociala behov har fått fyllas upp och jag är fylld med ny energi! Middag med Sara, middag med Clara, frukost med Andreas och middag plus övernattning med Amanda. Helgen även den uppbokad på det vanliga viset. Jag hoppas att den här veckan gör att jag får tummen ur att ta för mig av roliga saker resten av sommaren. Inget är värre än när det känns som att tiden rinner iväg. Nu har rinnandet stannat upp.


Oh, jag har i alla fall tagit tag i att försöka odla en avokadoplanta. Efter år av att vilja göra det. Nu håller vi tummarna för att det blir något av den! Ska göra samma sak med nästkommande avokadokärnor.

Mina kära plantor har fått lite kärlek och dusch. En av mina aloe vera plantor har börjat få skott!

Ja, jag hade en jordfylld kruka över. Lite kryddväxter är både enkelt att få tag på, luktar gott och ser fint ut. Nu har jag 15 växter inomhus plus en balkonglåda och två blomkrukor (två blommor i vardera) utomhus. Djungeln fortsätter att växa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela