UnitedTears

Två månader minus en dag kvar

Publicerad 2017-03-21 11:54:49 i Allmänt, Jag älskar att springa,

Två månader minus en dag kvar. Sedan går startskottet för målet med min träning. Göteborgsvarvet 2017.


Det går framåt. Sakta men säkert. För varje runda lär jag mig något nytt. Att gärna snurra runt på golvet innan jag går ut - då är kroppen mjuk och fin. Att "lyfta knäna" med hjälp av höfterna, snarare än att sparka mot baken - för att överdriva hur jag menar. Att hellre vara hungrig än mätt när jag går ut - så länge det finns energi förstås. Sedan en massa småsaker, mindre justeringar som jag märker längs vägen.

Förra veckan sprang jag 8,5 km och var helt slut efter det. Höll en ganska stabil, men hög, puls. Idag känner jag mig inte alls lika trött! Det går fort att utvecklas vilket är något jag älskar med målmedveten träning. Alla pass är inte bra, men snabbt går det att se förbättringar.

Idag sprang jag alltså 10,55 km på 1:06:48 min, enligt Runkeeper. Den är inte helt rätt dock. Jag springer främst utifrån min klocka eftersom den är lättillgänglig och går smidigt att pausa till exempel när jag måste vänta länge vid trafikljus. Med tanke på att det bara är min andra mil i år och att jag tappade lite fokus och regelbundenhet efter att jag fick skavsåret är jag mycket nöjd! Klockan visade 1:04 h när jag nådde milen. Jag är mycket nöjd! Fortsätter det så här kommer jag att klara mig fint när det är dags för Göteborgsvarvet. Två månader minus en dag kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela