UnitedTears

Tentaperiod

Publicerad 2017-05-25 18:02:03 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Då var det dags igen. Tentaperiod. På något vis har vi nu nått den sista tentan för terminen och därmed terminsavslut. Om exakt en vecka går jag på sommarlov! Terminen har gått oerhört fort men det ska ändå bli fantastiskt skönt att få ledigt. Jag är verkligen trött nu. Min hjärna är mos. Vilket givetvis är en sådär lagom bra förutsättning för tentaplugg. Att lösa uppgifter har jag absolut ingenting emot, men att försöka lära mig begrepp och mata fakta är jag inte upplagd för. Eftersom jag missade ett helt avsnitts föreläsningar har jag dock en del att ta igen. Jag förstår absolut ingenting av räntetabellerna eller olika investeringsuträkningar. Hur i hela friden ska jag veta när jag ska räkna på nuvärde och när det är annuitet som gäller? Ja, just nu känner jag mig kanske helt positiv till den kommande tentan. Inte det minsta faktiskt. Det känns som att det är för mycket för min stackars hjärna att ta in just nu. Den gav upp när vi fick några välbehövliga dagars ledigt mellan de två sista delkurserna. Med största sannolikhet är det bara trötthetens uppgivenhet. Om hjärnan bara får vila lite blir det nog bättre. Imorgon ska jag dessutom försöka sätta mig med uppgifterna om investering direkt på morgonen, när hjärnan är som piggast. Då kanske jag förstår mer.
 
En dag av att sitta stilla, utöver ett par korta promenader och lite yoga, känns i ryggen. Dags för en promenad. Hade jag inte sprungit igår hade jag nog gjort det nu, men efter att ha varit sjuk vill jag ta det lite försiktigt och successivt komma tillbaka. Promenad it is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela