UnitedTears

Baka, laga mat, varje söndag och så varje jul, för det tycker jag är kul

Publicerad 2017-09-24 21:41:42 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Jisses, idag har här varit produktivt! Slappt däremellan, men jag har fått mycket gjort. Tack vare min syster åkte vi till tippen med skräp som jag hade i förrådet. Det var ett helvete! Det är psykiskt jobbigt att åka iväg till tippen. Så pass jobbigt att jag, kombinerat med tröttheten från igår, blev arg på diverse saker. På mina saker, på att det skulle vara så svårt att bara köra upp i rampen för att slänga saker, ja, på olika småsaker av noll betydelse. Jag var i alla fall stolt över att jag hittade dit på första försöket, hem likaså och att jag faktiskt gjorde det! Tack piraja!


När mina syskon åkte hem städade jag, startade en tvätt och bäddade rent sängen. Sen var jag död i flera timmar. Soffan var det enda rätta med tv:n igång. Framåt kvällen var energin och motivation åter tillbaka. Då hamnade jag i köket, söndag som det är idag! En soppa. En sockerkaka med kardemumma. En sockerkaka med citronzest. En sats med wienerbullar, som jag gjorde lite fel på. Receptet stod på förpackningen med formar och det var nog det konstigaste receptet som jag har sett. Instruktionerna var inte fullständiga. Nästa gång vet jag åtminstone vad jag ska förändra, men dagens sats blev inte dålig heller. Nu är frysen fylld med sött, och ännu bättre, kylen fylld med soppa för veckan. Toppen! Då har jag matlådor för veckan och kan jag fortsätta skriva på hemtentan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela