UnitedTears

En fantastisk helg

Publicerad 2018-08-26 20:18:03 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

Vilken helg det har varit! En riktigt bra helg. I fredags fick vi visserligen vänta i fyrtio minuter på maten. Alla fick sin mat innan vi, trots att de kom efter oss. När vi sen kom hem hade jag inte ens fått tofu i min mat. Jag åt alltså torra nudlar med cirka fem grönsaker. Det var intressant... det är dock första gången de gör fel och något sådant här så jag orkade inte annat än skratta åt det. Kvällen slutade i alla fall bra med en film och tidig läggdags.

Igår cyklade vi iväg för att rösta. Trots ångest som uppstod när jag skulle välja vilket parti som jag skulle lägga ner i riksdagskuvertet fattades till slut ett beslut, och nu är det äntligen över. Vi åkte sen vidare inåt stan. På väg till Systembolaget stannade vi till på Myrorna och tro det eller ej, men jag hittade äntligen en kavaj! Som inte kostade skjortan (85:-) och som satt perfekt. Jag var väldigt nöjd när vi gick därifrån.

Kvällen bjöd sedan på pannkaksmiddag. Det har aldrig lockat mig förut, men igår blev jag riktigt sugen på det. Mums, det var smarrigt! Även idag fick det bli pannkakor till middag. Efter en dag av veckohandling, matlagning, städning och en löptur. Även idag blev det shopping! Jag råkade titta ut genom fönstret och såg att en loppis pågick. Vi var spontana och kastade på oss skorna (egentligen skulle vi äta lunch) och gick ut. Jag kom hem med en väggprydnad med massa ljushållare i. Jag måste bara komma på hur jag kan sätta upp den i min betongvägg.

(null)

(null)

 Det har varit en jättebra helg. Rolig, mysig och mycket skratt. Igår kväll fick jag ett sådant skrattanfall att jag nästan ville börja gråta för att det inte gav sig. Det var som hicka. Muskler som drar ihop sig vare sig du vill det eller inte. Magen krampade, och det var svårt att andas. Nåväl, jag kommer leva många år extra tack vare det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela