UnitedTears

Oväntad räddare

Publicerad 2018-08-16 21:10:55 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

Jag vet inte om det någonsin varit med om det innan, men idag blev jag oerhört lättad och jätteglad över något jag inte kunde tänka mig. Igår hade jag migrän. En bultande huvudvärk på höger sida. Från ögat och upp i huvudet, från huvudet ner i käke och nacke. Huvudvärk som fick mig att börja gråta för att det gjorde så ont. För en gångs skull lyssnade jag på folk runt mig och försökte koppla av. Jag satte på avkopplande musik, släckte badrumslampan, tände ljus och tog en lång varm dusch. Kroppen slappnade av och huvudvärken blev mindre spänd. Sedan gick jag vidare till sovrummet. Släckt, tända ljus, middag i mörkret under täcker, tidig läggdags. Jag kände mig avslappnad, migränen gjorde mig trött och jag sov gott! Imorse var jag väldigt ljuskänslig, hade lite post-migrän, men jag var pigg. Full av energi. Glad. Lättad. För första gången på länge mådde jag bra på riktigt! För även om huvudet inte var hundra, kändes det som att jag mådde bra! Jag vet att jag har känt lättnad efter migrän förut eftersom jag ofta får sova så skönt, men den här lättnaden var ny. Och skön. Och glädjande. Jag kände mig lika glad och färgglad som min lunch igår, trots att jag hade en helt svart klädsel idag. 

(null)

Jag var till och med ute och försökte springa idag, vilket också var ett tag sedan. Det gick inte bra, huvudet reagerade lite, men det kändes ändå skönt att komma ut och röra på mig utan att känna att jag behövde tvinga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela