UnitedTears

Dåligt med variation på ämnena

Publicerad 2018-12-14 20:41:34 i Allmänt, Livet som vuxen,

När jag stod på yogamattan alldeles precis (orkade inte köra hela, utan pausade halvvägs igenom för att återfinna motivationen) insåg jag att de senaste inläggen främst har handlat om träning. Sedan jag kom igång med mer träning har det varit roligare att uppdatera här. Kanske för att träningen är en förändring i vardagen, och något som också ändras regelbundet till skillnad från många andra rutiner. Kanske för att träning är ett stort intresse. Ibland får jag andra idéer, men ofta försvinner de snabbt. Minnet är bra, men alldeles för kort.
 
Det som är intressant är i alla fall arbetspositionen som jag hade imorse på tåget. Då var jag oerhört tacksam över min rörlighet, och att jag inte hade tränat tungt på gymmet., men ändå varit iväg. Det underlättade enormt!
 
  (null)

(null)

Företaget som jag är konsult på hade också en trevlig tillställning idag. "Ugly Christmas Sweater day", och en orkester/band som spelade härligt svängig julmusik. Det gjorde min dag!

(null)

(null)

På tal om jobb har jag även fått en annan (möjligtvis tillfällig) uppgift, med intern rekrytering. Det är både jätteskrämmande och jätteroligt! Det är en helt annan sak mot det jag vanligtvis gör. Det är samma sak, det är fortfarande rekrytering. Däremot bedöms andra saker hos kandidaterna och jag gör det inte åt ett annat föreags vägnar, utan min egen arbetsgivare. Jag uppskattar förtroendet vi får och möjligheterna att testa nya saker, vilket också resulterar i utveckling hos sig själv. Den tilliten som våra chefer visar oss är beundransvärd.

Okej, tillbaka till Adriene och göra klart yogapasset innan julkalendern och läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela