UnitedTears

Den där boken jag tänkte skapa...

Publicerad 2018-12-09 00:08:13 i Allmänt, Livet som vuxen, Tankar,

När jag var yngre, strax efter studenten, hade jag en tanke på att samla vissa tankar till en bok. Till exempel mina studeringsstrategier för att kunna ta in kunskap och strukturera upp arbetet. Jag minns att jag alltid var klar med mina hemtentor flera dagar innan deadline, och jag slutade plugga inför salstentor ett par dagar innan skrivningen. När jag började plugga i Uppsala frågade jag mig själv ofta hur jag hade gjort tidigare. Hur lyckades jag vara klar så tidigt? Hur höll jag motivationen uppe? Det här är frågor jag aldrig kommer att få svar på. Jag tappade den studietekniken jag hade under mina första år på universitetet, som gjorde att jag fick nästan alla rätt på basmedicinska prov, och som gjorde att jag kunde slappa innan tentorna.

I den här boken hade jag även tänkt samla andra verktyg som jag hade, som hur jag mådde bra i vardagen och hade en balans. Det är också verktyg jag gärna haft nu. Situationen är annorlunda, jag har många verktyg men ändå tycks jag inte finna den balansen jag upplevde mig ha då.

Den där boken som jag funderade på att sammanställa för mig själv hade kunna komma till hands. Det är synd att jag inte skapade den, men samtidigt hade det kanske begränsat mig i att testa nya saker och ta andra vägar. Jag hade kanske varit den som hindrade mig själv från utvecklas. Allting har en mening, antar jag.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela