UnitedTears

Den har anlänt! Nya sängen är här!

Publicerad 2018-12-29 23:42:27 i Allmänt, Livet som vuxen,

I torsdags när jag kom hem till Uppsala sa jag: "Imorgon vill jag inte bara spendera dagen med att uträtta ärenden!" Vad hände? Jag spenderade dagen med "ärenden". Medan D hämtade min cykel från verkstaden gick jag för att handla. På vägen hem ringde leveransfirman för att lämna av vår nya säng. Jag fick skynda hem för att lämna matvaror och flytta den gamla sängen. Den nya kom, och lagom till att leveransen var klar kom D hem och det var dags att montera. Montera, städa, packa ihop det gamla, städa... Vi åt lunch klockan 16. Den hungern... fy bubblan, vad gott det var! Middagen kom sedan strax efter 18. Med den dagen var hungern total.

Första natten i den nya, stora sängen var ljuvlig. Mycket utrymme att röra sig, och inte det minsta kallt! Det fanns till och med utrymme att bygga en kuddmur för att värmen inte skulle sprida sig! Det var det jag vaknade upp till imorse. En mur av kuddar. Och att D inte når sin telefon, och jag når inte min vattenflaska. Så bra är sängen!

Ända sedan den levererades har jag längtat efter att lägga mig. Även idag alltså. Så fort jag klev ur sängen längtade jag tillbaka. Nu är det snart dags! Efter en relativt aktiv dag, med en två timmars promenad, lättare lunch och sedan en stund i köket för att laga middag. Ja, sängen lockar nu med! 

(null)
Eftersom vi använder ett stort täcke ser sängen liten ut, men det är den inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela