UnitedTears

Det där med att pendla

Publicerad 2018-12-10 08:18:53 i Allmänt, Livet som vuxen,

Vissa dagar tycker jag att det kan vara nästan mysigt att pendla. De dagar då jag når stationen utan stress i kroppen, kan sätta mig på en bra plats och köra mina tio minuters meditation och sedan börja jobba. En resa där jag sedan ser solen gå upp och färgar naturen vi åker förbi.
 
Andra dagar är som denna, när en kommer tidigt till stationen men har glömt bort att de har bytt tidtabell (spontant inte till det bättre) och därför får ta ett varmt tåg utan internet. Folk nyser blöta nysningar i händerna, snyter sig utan att varken tvätta eller sprita händerna, slemhostar, fiser, slår med fingrarna mot bordet eller spelar ljud från mobilen. Då är det inte lika roligt att pendla.
 
Vanligtvis är det ett mellanting mellan detta. Jag kommer i god tid, utan mycket stress, kan meditera och jobba i lugn och ro, men folk fiser gärna illaluktande och vägrar tänka på hygien. Ja, det är intressant att pendla ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela