UnitedTears

Fantastisk helg som når sitt slut

Publicerad 2018-12-02 19:31:33 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

Ännu en bra helg närmar sig sitt slut. Det har varit en riktigt mysig och energigivande helg. Fredag bjöd till exempel på vin, god mat och komediserier. Lördagen var ännu bättre! Först såg vi julkalendern i sängen innan vi klev upp för frukost och för att baka och städa. Vi skulle nämligen få besök av mamma och pappa. De var i Stockholm och tog tåget för att hälsa på. För första gången fick pappa se lägenheten utan att behöva köra flyttlass, och jag är glad över att ha fått visa honom mitt hem! Vi åt scones och saffranskaka och hade det allmänt trevligt. Det var också lagom med tanke på att vädret var mörkt och inte särskilt inbjudande.

(null)
När mina föräldrar kom hade de också med sig två soffbord som vi fick från dem.

(null)
Det är jättekul att ha dessa små och matchande bord! Det förra var också bra och passade mig. Detta är dock mer stilrent och hur jag vill ha det.

(null)
Lyckligtvis kunde jag enkelt flytta den ena till hallen där en större version av samma möbel stod. Det blev bra det med!

Kvällen spenderade jag sen själv först. Jag passade på att skriva lite, göra yoga och se på Vampire Diaries. Det var en avkoppling som jag verkligen behövde och uppskattade.

Idag har också varit en lugn dag. Julkalendern igen, förstås! Men inte förrän vi båda hade spenderat lite tid med att försöka vakna till liv utan att somna om. Medan D var iväg på förmiddagen fortsatte jag med att se på Vampire Diaries och göra yoga. Vanligtvis brukar jag ha storkok på söndagar, men har känt att det ibland blir mer press. Därför har jag två veckor i rad nu valt bort att laga mat. Visst, jag har inte maten ordnad för veckan, men jag fick en extra dag på helgen där jag kunde koppla av. Förra veckan sov jag dessutom bättre än jag brukar, och var inte alls uppe i varv som jag vanligtvis är.

Medan jag skriver nu hör jag hur grannbarnet skriker. Gällt, högt och fruktansvärt. Ett ljud som får det att krypa i kroppen och som skulle kunna orsaka ett vredesutbrott bara av irritationskrypet som skapas. Detta väckte oss två gånger imorse. Två gånger. På morgonen. På en söndag. Jag var inte glad... Ommöbleringen gjorde helt klart skillnad! Men ibland hörs det igenom ändå.

Så, istället för att stressa och hinna med femtioelva olika saker valde vi att endast handla, och sedan spendera dagen med fotboll (inte mitt val), jag läste, småprata och en liten joggingrunda för min del innan middagen lagades. 

Kroppen var inte helt med på att springa idag. Jag trodde att den skulle vara det, men min vänstra hålfot gjorde ont och det högra knät högg till ibland. Hålfoten tror jag beror på en överansträngning som kom när jag sprang 10 km i mina low-dropskor. Inte min smartaste idé, men det märkte jag först efteråt. Jag kom åtminstone ut, och den lättheten och lugnet som finns i kroppen efter en runda, oavsett hur bra den var, är fantastisk. Trots att jag stannade mycket och bara sprang halva planerade sträckan är jag ändå nöjd. Jag tog mig ut och jag sprang. Det är det som är det viktiga. Söndagsångesten är lite mindre nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela