UnitedTears

Godaste kaffet och chokladen.

Publicerad 2018-12-18 09:17:28 i Allmänt, Livet som vuxen,

Kaffeälskare som jag är, är det många koppar som smakar bra. Den allra bästa är nog ändå den första koppen efter ett träningspass. Den smakar så där extra gott då! Det är som att den förstärker belöningssystemet ännu mer. Även morgnar som en tar en lång frukost, kanske till och med på sängen, och ser till att det blir en mysig stund, smakar kaffet extra gott.

Choklad är också lite av en svaghet. Den godaste chokladbiten jag någonsin ätit var när mamma och jag hade gått upp tidigt för att hinna med ett tåg. Jag tror att vi skulle till Göteborg och bokmässan, och vi hade packat med oss frukosten men inte ätit den än. Chokladbiten var det första jag åt den dagen, och den smakade gudomligt. Det var vanlig Lindt eller liknande, men hela situationen gjorde det så gott och jag har aldrig upplevt det igen.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela