UnitedTears

Late night post

Publicerad 2018-12-16 23:41:30 i Allmänt, Böcker, Livet som vuxen,

Tro det eller ej, men även idag blev en relativt lugn dag på soffan med böcker. Läste och lyssnade klart på tre olika som jag har arbetat med. En var en lättnad att få klart, en spelade ingen roll, men den tredje var lite ledsam att lämna. Jag gillade verkligen boken, men upptrappningen kom mot slutet och lämnade i ett antiklimax. Jag ville veta mer, och få följa karaktärerna längre! Ganska snart efter började jag en annan bok som verkar spännande. Helst ville jag inte lägga ifrån mig den, men det var söndagsfilm på gång och läggdags. Inte för att John Blund har dykt upp än men...

Dagens utflykt blev en cykeltur till Ica Maxi. En mysig sträcka, särskilt i snön. Till skillnad från den vanliga butiken vi brukar handla på dränerar inte den här mig direkt. Jag orkade till och med bära och dea korgen! På vägen hem fick jag veta att min reaktionsförmåga inte gett vika än, och att mina bromsar fungerar. En hundägare hade inte koll på sin hund, som sprang rätt ut i vägen. Tvärnit, hjärtklappning, och mindre trevliga ord som flög ur min mun av rädsla. Nävål, ingen kom till skada och cykeln fungerade som sagt. Slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela