UnitedTears

Dag 1 på semestern!

Publicerad 2018-07-07 13:30:31 i Allmänt, Livet som vuxen,

Så, egentligen börjar inte min semester officiellt förrän på måndag eftersom jag normalt sett inte jobbar helg. Det innebär att idag är en vanlig lördag som vilken annan. Fast ändå inte. Jag valde att börja min semester redan idag! Jag har ett par korta jobbärenden att ta hand om på måndag och tisdag, därför känns det bättre att smygstarta idag än på onsdag. Det skiljer ändå många dagar! Därför! Började jag dagen med att inte kliva ur sängen förrän elva, jag gjorde frukost och drack kaffe ur min lyxkopp medan jag tittade på Younger. Jag tog fram min vackra skrivbok som har legat orörd alldeles för länge och skrev några rader. Sedan läste jag lite ur en bok som JAG ville läsa, inte skolan. En lugn och skön och lyxig morgon. Det är precis så jag ämnar spendera min semester. Läsa, skriva, njuta av solen, måla, träna, njuta mer av solen, springa, bada, vara i naturen och umgås med människor som jag tycker om.

(null)

(null)

Min semester inleds ju även mycket bra i och med att det är fotboll idag! Vem kunde tro att jag skulle vara positiv till det?! Nu råkar det vara så, och i eftermiddag blir det därför bänkad i soffan i Flogsta och titta på Sverige vs England - en spännande match och kanske till och med faktiskt fotboll, till skillnad från Brasiliens match igår... Den var underhållande, helt klart! Men de spelade inte särskilt mycket fotboll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela