UnitedTears

Frukten av uttråkning

Publicerad 2018-07-29 00:58:15 i Allmänt, Livet som vuxen,

Ibland blir jag uttråkad. Något fruktansvärt uttråkad. Ingenting är roligt, energin är borta och humöret sjunker drastiskt. Idag blev en sådan dag. Till viss del mitt eget fel eftersom jag tyckte att det var en briljant idé att glo på serier. Värmen tillät inte mycket, men pussel, läsning eller något annat hade nog varit bättre sysselsättning än serier. Till skillnad från många andra tillfällen där jag är uttråkad lyckades jag göra något åt saken. Två saker till och med. Jag bakade lite muffins, och jag tog tag i att sy de där kuddfodralen jag planerade att sy för 1,5 år sedan. Lyckligtvis gjorde jag det bara för att sysselsätta mig med något och brydde mig därför inte om tyget, något som satte käppar i hjulet senast. Istället tog jag gamla gardiner och svart tyg under och fick snabbt ihop dem. Förvänandsvärt enkelt och helt okej resultat. Viktigast av allt, jag blev av med den brutala rastlösheten! 

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela