UnitedTears

Klädrensning och pastej

Publicerad 2018-07-06 14:00:29 i Allmänt, Livet som vuxen,

Häromdagen kom jag hem, dödstrött efter jobbet och orkade inte ens nästan ut och träna. Efter en vilostund på soffan fick jag dock liv och började rensa bland mina kläder. Trots att en stor IKEA-kasse åkte till Myrorna under våren, är det dags för ytterligare en sats nu. Det är galet hur mycket kläder en har! Jag som inte använder klänning och påstod att jag, för några veckor sedan, inte hade någon bra sommarklänning räknade till TIO stycken. Efter rensning. Ytterligare ett par fick åka ned i kassen då. Vad ska jag med tio klänningar till som jag knappt använder? De som är kvar är i alla fall sådana som jag verkligen vill ha. Även kläder som jag har hållit hårt i, trots att de har legar orörda i år, fick också åka. Det var uppfriskande!

(null)

Något som jag alltid har tyckt om är leverpastej och blodpudding. Varför vet jag egentligen inte, men en leverpastejsmacka har alltid gått ned lätt! När jag var vegetarian åt jag det enbart när jag var olidligt sugen och behövde järnet. Sen blev jag vegan, och då droppade båda helt. TILLS, jag fick veta att det finns vegetarisk pastej! Det är inte alls samma sak, men det var värt ett försök och var ett bra sätt att börja sista arbetsdagen innan semestern.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela