UnitedTears

Några ord om semestern

Publicerad 2018-07-17 10:53:25 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

Den största delen av semestern än så länge har spenderars på Landet. Liggandes utomhus med en bok. Tre böcker har jag läst ut, med nöje. Sedan jag började plugga i Uppsala har jag saknat att läsa. Det som var mitt största intresse lades åt sidan. Orken och ron fanns aldrig. Därför är jag jätteglad att jag kunnat börja igen!

I övrigt har jag njutit av solnedgångar och avokado och hundgos och familjehäng.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag tog äntligen tag i att införskaffa ett par sådana där vackra, snabba skor som folk springer i. Det har blivit dags att komma närmare marken när jag är ute. Dem har jag testat ett par gånger, men det kräver mer invänjning innan de kan användas till vardagsträningen. Det är en intressant känsla att springa med sådana skor (fotskydd), och det är kul! Så länge en tar det försiktigt, och kan gå efteråt.

(null)

Värmen har varit en utmaning. En dag spenderade jag i Forshaga och visste inte vart jag skulle ta vägen. På Landet hjälper sjön till att kyla ned, men det har knappt gått att vistas utomhus ändå. Träden säger detsamma. De har torkat och tappat sina löv.

(null)

Sjön är även den påverkad av värmen. Alger och sjögräs och annat otrevligt för den kinkiga. Det har ändå blivit ett och annat dopp. Minst ett om dagen. Gärna fler och gärna med många hopp. Trots vissa inslag av stress och lättare ångest, har jag verkligen kopplat av och njutit. Än har inte halva semestern gått heller. Jag har ytterligare mer tid att koppla av, träna, läsa, bada och träffa fôlk. Kanske till och med göra ett nytt försök att sova i tältet som jag satte upp på gården för att få lite (skogs-)campingkänsla.

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela