UnitedTears

Solnedgången färgade lägenheten lila

Publicerad 2018-07-02 22:48:58 i Allmänt, Livet som vuxen,

För första gången på flera veckor har jag fått avnjuta en solnedgång från min lägenhet. En solnedgång, vars ljus spred ett lila ljus över min lägenhet. Ett ljuvligt lila ljus. Sedan några veckor tillbaka har samtliga balkonger på mitt hus varit under konstruktion. De revs ned, de byggdes upp. Det innebär att jag har hållit persiennerna stängda för insyn, men byggnadsställningarna och plasten runt om har också skylt sikten.  Det har varit några mörka veckor detta, men sen såg jag hur balkongräckena satt uppe. Sedan hur byggnadsställningen började plockas ned, och nu idag hur ställningen var helt borta och balkongdörren upplåst! För första gången på flera veckor kunde jag öppna balkongen! Jag vågade inte gå ut... men jag kunde öppna den. Min balkong är nu mycket större, finare och fräschare. Dessutom har jag äntligen tillgång till solljus, utsikt och frihet. De är även mer än en vecka tidiga med jobbet. Enligt planerna skulle de inte bli klara förrän nästa vecka. Lagom tillbsemestern kan jag avnjuta min balkong. 

(null)

(null)
  (null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela