UnitedTears

Utflykt till Klässbol

Publicerad 2018-07-21 11:50:51 i Allmänt, Livet som vuxen,

Två morgnar i rad har jag lyckata göra kaffe utan att sätta i kapsel. Det som hamnar i koppen är alltså rester från gårdagens, använda kapsel. Mums. Kaffete. Inte min favorit...

Trots den svajiga kaffestarten har det inte satt tonen för mina dagar. Igår bjöds det på utflykt till Arvika kommun och Klässbols linneväveri med min morbror och moster. Jag var förvånansvärt fascinerad. Vi fick se fabriken där deras dukar, löpare, handdukar, trasor, kuddar och annat, vävdes. Det var häftigt! Klässbols saker är mycket fina. De är enkla, men fantastiska, och fingrarna kliade på mig. Jag kom därifrån med en present till en kompis, en handduk till mig själv och en trasa som jag fick i födelsedagspresent. Det var vuxenpoäng på det!

(null)
Maskinen som snabbt vävde fram ett mönster kallat gåsöga.

(null)

(null)

(null)

(null)
Min handduk och trasa

Idag verkar inte heller bli en dum dag, även om kaffet gick sådär. Vovvepromenad, yoga, på väg till tremänning snart och spelkväll hos en kompis ikväll. Äntligen har jag energi tillbaka! Efter en vecka att nästan bara ligga i solen och läsa, läsa och läsa lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela