UnitedTears

När kroppen själv får välja

Publicerad 2018-03-01 20:50:56 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Popcorn och vin - när kroppen själv får välja.

(null)

Det är faktiskt precis vad min kropp vill ha idag. När kroppen säger, då gäller det att lyssna. Särskilt efter en konstig dag som denna. Det mesta har gått emot mig. Personer har varit otrevliga, felaktig information, nedkopplat internet, kyla från ventiler. Det ena efter det andra. Samtidigt har mitt humör varit bra och jag har inte märkt av "motgångarna" förrän jag reflekterade över dagen. Då blev jag till och med förvånad över min dag och kunde unna mig ett litet skratt. 

Eftersom kroppen inte har mått bra idag har jag istället försökt att mata själen med godsaker. För första gången på länge har jag lyckats någorlunda (!) att vara i nuet. Det tog två seriösa mindfulnessövningar för att för första gången på en evighet äta långsamt, för att äntligen uppleva yogan och på riktigt uppskatta solljuset. En sådan kväll får en avsluta med ett glas vin, popcorn, bra musik och en trevlig bok om Afrika (söder om någon öken). Gott för själ kan göra gott för kropp - förhoppningsvis är den snarast virusfri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela