UnitedTears

Baka, baka, liten tekaka

Publicerad 2018-11-12 20:17:07 i Allmänt, Livet som vuxen,

Det är måndag kväll, efter en helg av enorm trötthet och illamående. Måndagen i sig har varit ganska rolig, men ögonlocken har varit tunga och huvudvärken närvarande. Trots detta tog jag ett långt samtal med en kompis, och satte samtidigt igång med att baka tekakor. Jag blev så less på att se polarbrödet hemma, som jag inte ens äter själv, att jag ville baka eget. Antagligen ville mitt undermedvetna också värma upp inför lussebaket! 

Så tekakor? Det har jag inte bakat på evigheter! Inte kunde jag hitta mitt favoritrecept heller... istället fick jag mångdubbla mängden mjöl för att ens nästan få en konsistens som efterfrågades i receptet. Då var jag lite ledsen, men samtidigt var ju det något att skratta åt! För jag dubblade allt i receptet, med hjälp av miniräknare, och ändå gick det inte vägen. Nu håller vi tummarna att de inte blir torra skorpor av detta!

(null)

Gällande lussebak har jag redan julvärmt upp med julmusik (som jag redan nämnt), men också med julkortspyssel och att tömma plånboken på mer saker till det! Det här blir kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela