UnitedTears

Vilken dum idé! Eller?

Publicerad 2018-11-07 08:09:00 i Allmänt, Livet som vuxen, Träning (fr 2019 -),

5:30 - Klockan ringde och jag vaknade med ett ryck. Det enda jag kunde tänka var "du är helt dum i huvudet... på riktigt..." Men jag hade bestämt mig, och det var bara att pallra sig upp och ta sig ut. Hela vägen tänkte jag bara på hur galet det var... Vem gör något sådant? När jag kom runt hörnet och kunde se in till gymmet ändrades mina tankar något. "Vem f-n är på gymmet innan 5:45? HUR kan gymmet inte vara tomt?" Nåväl, det blev jag och de andra idioterna.
 
6:01 - Efter att ha värmt upp och kört en övning eller två var det "selfie-i-spegeln"-dags. Jag var ju tvungen att föreviga min dumma idé! Hur ska jag orka det här fortsättningsvis?
 
(null)
 
Jag körde på, gjorde mina övningar, kunde äntligen se redskapen och var de kunde placeras. Jag kände mig fortfarande inte kompis med gymmet - i måndags var det ännu värre, jag blev överväldigad och det kändes så trångt att jag knappt tog mig igenom två maskiner - men idag kändes det bättre. Kroppen hade dock svårt att vakna till liv. "Bålstabilitet, vad är det?", "Spänst och boxhopp, vad tror du egentligen?" retade kroppen mig. Trots det hade jag efter en timme hunnit klart med alla planerade övningar och kunde knata hem, lite illamående på grund av ovanan att träna så tidigt, men ändå ganska nöjd.
 
6:55 - Frukosten förbereddes och jag tog mig en dusch. Det var ganska uppfriskande faktiskt. Illamåendet började lägga sig och kroppen kändes mer vaken. Kaffet smakade också mycket godare än vanligt!
 
7:36 - Ja, då var det dags att bege sig mot stationen. Lite trött i ögonen, men hjärnan kändes ändå fräsch och kroppen fortfarande vaken. Se där, det kanske inte var så dumt ändå! 
 
7:45 - Cykeln parkerad och låst, jag kollade på klockan och insåg att om jag hade åkt några minuter tidigare hade jag till och med hunnit med mitt vanliga tåg. Nej, det här med att träna på morgonen var inte alls dumt! Att vakna 45 minuter tidigare än vanligt och ta ett tåg som är det direkt efter det vanliga, det är ju helt överkomligt! Om jag bara blir kompis med gymmet kan det här bli en bra grej.
 
8:05 - Än är dagen inte slut. Jag räknar med att jag kommer bli sömnig under dagen, och vara ganska trött när jag kommer hem, men jag är säker på att i längden kommer det här att gynna mig, för både kropp och knopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela