UnitedTears

Kolahjärna, men åtminstone vuxen!

Publicerad 2018-11-22 13:44:31 i Allmänt, Livet som vuxen,

Drygt sju timmar och sex kaffekoppar - ja, alltså, de där halva som jag inte förstår hur de kan räknas som en kopp på kaffebryggaren - in i dagen och kroppen och knoppen vill fortfarande inte riktigt vakna till liv. Den sjätte koppen, espresson, som kombinerades med att stå upp lite grann hade väl störst effekt. Det är ju alltid så roligt när en scrollar genom personers profiler utan att se dem, eller när mejl ska skrivas och en efter en stund inser att det bara är ett par ord som har skrivits. Kanske inte... men snart börjar väl kopparna och rörelserna kicka in för att klara de sista timmarna.
 
Den här veckan har vi varit vuxna. Riktigt vuxna. Vi har köpt en säng. En STOR säng. Som faktiskt är avsedd för två personer. Till skillnad från min 120 cm-säng som jag köpte till mig, och endast mig. Det kändes till och med som ett större steg än att faktiskt flytta ihop... av någon anledning... Vi fick fantastisk hjälp i butiken! Personen som hjälpte oss var tålmodig och berättade noga om de olika sängarna. Till slut fastnade vi i en där båda trivdes, jag och D alltså, inte säljaren. Det blev den! Beställdes, betalades och idag kom smset att leverans sker om en månad! Snabba ryck! Snart kan vi alltså sova så gott i en säng, avsedd för två vuxna, utan att slå till den andra när en vänder på sig. Eller behöva ha ett ben utanför sängen för att kunna hålla ett tillräckligt avstånd för att inte avlida av den andra elementliknande personen. Jag ser verkligen fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela