UnitedTears

Hur är det möjligt?

Publicerad 2018-09-13 17:59:36 i Allmänt, Livet som vuxen,

Jag undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid att röra mig i Stockholm. Det är så mycket människor överallt. Sen jag började jobba i Solna har växlat mellan att åka pendeltåg och att åka tåg för att sedan ta tunnelbanan. Tågen är båda jättelånga, men är helt fulla. När jag når tunnelbanan är det fullt med människor. När nästa avgång kommer försvinner alla och plattformen blir tom, men två minuter innan nästa avgång är det fullt igen. Hur kan det vara så mycket människor i rörelse hela tiden? Så mycket att de fyller en plattform gång på gång på gång. Ingen verkar reflektera över det heller. Det är deras vardag, så de går på tunnelbanan och går av vid sitt stopp och tänler inte mer på det. Det är jättefascinerande och går bortanför vad jag kan greppa.

Helt (o)relaterat kommer härmed en bild på när Chaplin kände för att göra yoga med mig i somras, för det kan min hjärna i alla fall smälta.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela