UnitedTears

Vården i Uppsala, beskrivet i varierande tempus...

Publicerad 2018-09-06 10:54:14 i Allmänt, Livet som vuxen,

Jag tror inte att någon har missat att jag trivs väldigt bra i Uppsala. Busschaufförerna är i 95% av fallen trevliga och hjälpsamma, det finns mycket grönområden, det är en mysig stad med bra butiker och trevlig personal, det är nära till Arlanda, men framförallt upplever jag att sjukvården för det mesta är oerhört bra! Det har jag också sagt förut. Det enda jag inte har varit nöjd med är astmasköterskan jag hade förut, och hur besvärliga vårdcentralen har varit när det gäller mina bihålebesvär. De har sagt till mig att göra saker som jag redan hållit på med länge, skrivit ut meducin som inte  gjort något annat än hållit mig vaken på natten, och efter X antal besök har de skickat remiss till ÖNH. I år fick jag remiss till en privat läkare. En av de absolut bästa läkarna jag har varit hos! Utöver att han bemöter en utan stress tar han sig även tid under besöket och förklarar saker som gör att vissa besvär känns förståeliga. Dessutom är det inga krussiduller med honom, utan han tar mina besvär seriöst och förminskar inte min upplevelse, som jag ibland känt att vårdcentralen gjort.

När jag var hos den här ÖNH-läkaren i januari sa han att om jag känner av minsta problem igen ska jag höra av mig. Jag gjorde det, de klämde in en tid för mig och jag fick hjälp utan problem. Inte nog med att jag fick komma in tio minuter tidigare, efter en kvart var jag klar. Med vetskapen att bra vård finns lättillgänglig känner jag inte alls samma stress kring mina besvär längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela