UnitedTears

Snabb uppdatering

Publicerad 2019-02-05 18:04:47 i , Allmänt, Jag älskar att springa, Träning (fr 2019 -),

Ända sedan i söndags har jag försökt att uppdatera här. Det har ju gått så där lagom bra. Förra veckan var både lång och kort, och likaså känns denna. Idag borde det t ex vara minst onsdag, men rimligast torsdag. Ändå är det bara tisdag. Hur? Förra veckan bestod av mycket möten och intervjuer på jobbet. Dessutom en dag hemma eftersom rörmokaren kom förbi för att fixa spolknappen som valde att lägga av helgen innan. Inte var det bara knappen som behövde bytas, nej, en hel insats till spolningen var paj. Det var en stunds arbete för den stackars killen som skulle fixa det.

Förra veckan fick jag in tre träningspass, plus drygt 20 minuters längdskidåkning samt 1,5 timmes pulsande i snön. Det var en bra träningsvecka helt enkelt!

På jobbet i fredags fick jag ett meddelande i telefonen som sa "imorgon går vi på bio och tar middag i stan. Skriv in det i kalendern". En spontan dejt hade alltså planerats och det blev en jättemysig sådan! Vi såg the Favourite och jag höll på att strypa det högljudda, sliskiga paret bredvid mig. Filmen var desto bättre i alla fall! Middagen åt vi på Amazing Thai. Ny restaurang men samma gamla rätter. Mycket trevligt ställe, bra service ocj god mat. Vårt ställe runt hörnet står ändå fortfarande oslagna.

Snö har det ju kommit en del också. En ganska mycket del. Jag hade planerat att åka mycket mer skidor i helgen, men redan i lördags var stora delar av spåret igensnöat och konstigt packat på grund av plusgraderna. Från lördag till söndag snöade det sedan konstant och när jag var ute vid elvatiden på söndagförmiddag hade det kommit 10-15 cm snö och plogbilarna hade minst sagt fullt upp. Den här snön orsakade givetvis tågkaos igår. Efter att ha väntat i 50 minuter gav jag upp och cyklade hem. Eftersosm jag fått stå i dörröppningen i kylan var händer och fötter kalla. Jag grät nästan på vägen hem av smärtan av mina nedkylda fingrar. Efter det blev jag aldrig helt varm och bra, utan kände mig ganska hängig. Feberskänslor och illamående och med en mage som hade kunnat tas för gravid. Den känslan höll i sig ända till idag. Jag stod med skor och jacka på, redo att knata till tåget (det hade kommit ännu mer snö under natten, och den fint packade snövägen fanns inte längre synligt kvar), när jag stoppade mig själv. Jag mådde ju inte bra! Jag kunde inte ens ha på mig byxorna utan att magen gjorde ont. Av med ytterkläderna och tillbaka i säng. Efter det har jag spenderat stora delar av dagen i sackosäcken med en fånig (och ganska okej) bok och försökt att vila. Förhoppningsvis går det snabbt över. Det får dock bli lite mer vila först, för illamåendet och magontet och tröttheten därav är fortfarande närvarande.

(null)
När jag kom tillbaka från tåget igår. Magiskt!

(null)
Några timmar senare såg det ut så här.

(null)
Idag är vädret så här. Det syns inte, men stora snöflingor virvlade också omkring och täckte snabbt jackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela