UnitedTears

Ytterligare en sammanfattning av en vecka

Publicerad 2019-02-10 14:10:25 i , Allmänt, Jag älskar att springa, Träning (fr 2019 -),

Liksom förra veckan har även den här veckan verkligen försvunnit. Det var månad, och det blev fredag. Förra veckan gick så fort att jag till och med trodde att det som hände då hade hänt veckan innan. Till exempel att jag träffade min bror och hans familj i Stockholm för en mysig kväll med lite middag och lek med Lova. Det gjorde jag i tisdags förra veckan, men trodde att det var längre sen...
 
Måndag var en intressant dag eftersom helgen snöande skapade kaos i tågtrafiken. Utöver det bestod måndagen som vanligt av det ena mötet efter det andra. Sedan blev jag sjuk tisdag och onsdag, och torsdag och fredag sa swish. Jag var fortfarande hängig och inte helt med vilket så klart också påverkar. Efter en bra träningsvecka har det blivit lite sämre den här veckan, men jag har istället fått två eftermiddagspass som har resulterat i längre pass, lugnare och med bättre kvalitet. Idag är kroppen lite stel både här och där. Efter jul har träningen fått sig ett uppsving, och kroppen orkar mycket mer. Nu känns det igen som att det är dags för mer fokus och än en gång funderar jag på att prata med en PT för att lägga upp bra planer och mål, samt kunna prestera bättre. Det är inte första gången som tanken slår mig, men det är kansek dags. Vi får se. Ett tag funderade jag också på att träffa en löpcoach, men kände att det skulle kräva en helt annan investering från min sida, vilket idag inte är möjligt. En PT på gymmet kan ju trots vara bra även på det och hjälpa mig där. Jag vill nämligen hitta en bra, hållbar balans mellan styrketräningen och att springa för att fortsätta att utvecklas inom båda och hålla kroppen frisk och stark.
 
(null)

För att vara typiskt svensk vill jag fortsätta på ämnet väder. Snökaos i helgen alltså. I onsdags var det istället klar himmel, mycket och gnistrande snö, minusgrader men inte kallt och allt var bara ljuvligt. I torsdags började temperaturen bli varmare och snön började smälta. Det ledde givetvis till halka, och Stockholm var ännu värre drabbade av det än Uppsala. Kallt, varmt, kallt och idag fyra plusgrader, vårkänsla ute och nästan bar backe. Det är jättekonstigt. Det är svårt att veta vad en ska ställa in sig på. Jag passade på att njuta av vädret i onsdags i alla fall - jag satte mig på en bänk i skogen och bara tittade ut över fälten. Idag ska jag också ge mig ut igen. Känslan av en stundande vår är verkligen härlig. Det skapar lyckokänslor i kroppen. Det är som att den inte ens bryr sig om att den snart kommer må dåligt av våren. Våren är bara härlig!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 
Så, i övrigt då? Ja, jag påbörjade en onlinekurs igår inom webbprogrammering - grunderna i HTML och CSS. Det är ingenting nytt direkt, än så länge, eftersom jag läste det på gymnasiet och lekte med HTML-koder långt innan det. Eftersom det ändå var ett stort intresse när jag var yngre och jag idag dagligen pratar med utvecklare kändes det som ett bra tillfälle att fräscha upp den kunskapen för att ha bättre förståelse i jobbet. Planen är att även kanske fördjupa mig mer. Testa JavaScript till exempel, och kanske även Java eller Python. Det vore roligt faktiskt, för att leka med sådana saker har alltid varit något jag kunnat grotta ner mig i och sitta med i flera timmar.

Gym och webbkurs på dagen alltså. På kvällen blev det sedan bio igen. Förra veckan såg vi The Favourite, och igår såg vi Mary Queen of Scots. Jag föredrog den sistnämnda, för den tyckte jag hade mer story än den första och hade även fler karaktärer involverade. Båda var dock bra på sitt sätt och kan rekommenderas!

Det var nog de uppdateringarna jag hade just nu. Imorgon är en ny vecka, och då började jag även på ett nytt uppdrag med jobbet vilket är båda   jätteroligt och skrämmande! Som tur är har jag jättebra stöd från kollegor, så det kommer allt gå bra det med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela