UnitedTears

Bubbel och tankeläsning

Publicerad 2019-01-02 22:24:18 i Allmänt, Livet som vuxen,

Vanligt bubbel är ingen favorit här. När nyåret ska ringas in på offentlig plats med barn i närheten känns det också bättre att inte dricka alkoholhaltigt bubbel. Jag mindes tillbaka på nyår från när jag var liten och att även vi barn drack bubbel - Pommac. Snilleidé! Jag köper Pommac till tolvslaget! Ja, det gjorde jag. Vi tog däremot inte med oss den, utan den fick stanna hemma. Öppnad. I kylen. Och vila. Och vilar gör den än. Men med två glas mindre innehåll.
 
Idag uppstod en situation av tankeläsning. Jag är inget fan av Pommac. Det vet vi båda. Trots det tänkte jag att det kunde vara "gott" att dricka under kvällen. Jag hällde upp lite i en mugg för oss att dela på. Det här visste bara jag, och efter att jag hämtat en bok från sovrummet gick jag tillbaka in i köket för att föreslå till D att han skulle ta sin sista julklappsöl. Där står han redan och häller upp ett glas med Pommac till mig, eftersom han tänkt dricka sin sista julklappsöl. Det slutade alltså med två glas med smaklös Pommac som vi båda hällt upp, utan den andres vetskap, med cirka två minuters mellanrum. Det var nästan lite kuslig. Telepatikommunikationen bröts visserligen lite grann, men 'great minds think alike' passar ändå bra in här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela