UnitedTears

En dag - Ett träningspass

Publicerad 2019-01-23 12:05:00 i , Allmänt, Jag älskar att springa, Träning (fr 2019 -),

En person som jag följer på både Instagram och då och då på hennes blogg skrev ett inlägg igår som hon döpte till "En dag - tre träningspass". Det är jätteintressant att läsa om hennes träningsbravader och liv som triatlet, men det är inte direkt en titel jag själv skulle kunna använda. Nej, min träning är inte lika spännande, även om den säkert känns precis lika givande och värdefull för mig som hennes gör för henne. Därför håller jag mig till det lite mer passande "En dag - Ett träningspass", för det är min verklighet.
 
Imorse lyckades jag komma upp igen för att ta mig till gymmet. Efter en fantastisk natts sömn vaknade jag, tro det eller ej, utvilad när klockan ringde... 5.20... Jag erkänner, det tog en stund innan jag förstod och reagerade på vad det var som lät, men sen var jag pigg. Jag lyckades ta en liten sväng på löpbandet, vilket gick alldeles förvånansvärt bra! Vanligtvis blir jag ju illamående av pulshöjande aktiviteter på morgonen, men inte idag inte. Löpningen följdes av lite lätt styrka eftersom överkroppen alltid är lite lågprioriterat i gymträningen.
 
Dusch, frukost och iväg. Jag hann med den tidigare bussen (med lite stress förstås), för att inse att jag dessutom hann med ett bra tåg och kom till jobbet i samma tid som vanligt. Jag som trodde att jag skulle bli sen! Det blev med andra ord en bra start på dagen. Jobbet har jag också lyckats hantera rätt bra idag. Checklistor och små delmål är inte fel måste jag säga.
 
Idag har vädret varit lite mildare än de senaste dagarna, och det ville jag ta tillvara på. Därför tog jag min väska och åt lunchen i den närliggande parken. Park är att ta i, men det finns träd, gräs under snön och några parkbänkar, vilket är gott nog för mig. Jag uppskattar den och har hittat min plats där jag alltid brukade sitta på lunchen i början av mitt uppdrag i det här området. När kylan slog till på riktigt blev det dock lite svårt. Det underlättar om en har känsel i fingrarna när en ska äta mat. Den friska luften och solljuset gjorde alltid susen, och det behövdes även idag. Även om jag var pigg när jag vaknade och har jobbat bra nu började jag framåt lunch känna av att det hade varit en ganska lång dag redan. Visst, solen var inte framme idag och kunde sprida sin D-vitamin, men snön lyste upp så fint så, och det gav energi det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela