UnitedTears

Hemmajobb

Publicerad 2019-01-24 18:21:08 i , Allmänt,

I mitt jobb går den mesta tiden åt till självständigt arbete. Ett arbete som kan göras lite var som helst, när som helst. Det är en av fördelarna! Särskilt eftersom vi också får göra det. Igår var jag så trött efter träning och jobb att mamma och jag bröt upp redan efter ett par timmar, och på tåget hem somnade jag. Jag kände i hela kroppen att om klockan skulle ringa klockan sex imorse för att jag skulle ta mig till Stockholm, då skulle jag vara så trött att koncentrationen skulle bli lidandes. Därför valde jag att nyttja friheten vi har och jobba hemifrån. Jag ville skapa rätt förutsättningar för mig själv för att kunna prestera, och det gjorde jag rätt i. Även idag har jag nämligen lyckats jobba på rätt bra, vilket kändes mycket skönt för min stackars trötta hjärna. Att vara hemma var precis det jag behövde. Få en timmes extra sömn, kunna ta mikropauser som kan fylla en funktion (till exempel att damma lägenheten) och slippa både tågresa och mycket människor runtom i transporten som stjäl energi. Ett avbrott där jag ändå jobbar. Nu när planen är att testa mina längdskidor under kvällen blev det extra passande eftersom jag inte behöver komma hem dödstrött och vrålhungrig från tåget. Det hade inte varit jättelämpligt eftersom jag inte ens vet hur jag fäster pjäxorna i skidorna... hunger + trötthet + nytt fysiskt projekt => kan gå lite hursomhelst. Efter att ha varit hemma under dagen har jag kunnat skapa rätt förutsättningar även för att testa längdskidorna. Vi får se om det hjälper och jag lyckas ta mig in med all utrustning i ett stycke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela